Według badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab wraz z B2B International w 2014 roku 52% firm z sektora finansowego rekompensuje klientom straty poniesione w wyniku oszustwa internetowego bez badania okoliczności zdarzenia.
Niemal jedna trzecia firm uważa, że koszty spowodowane przez cyberzagrożenia są niższe niż koszt ochrony. Jako że celem cyberprzestępców coraz częściej stają się płatności elektroniczne, takie podejście może przełożyć się na znaczne wydatki ponoszone przez organizacje.
Wiele firm, które w swojej działalności mają do czynienia z płatnościami online, jest gotowych zaakceptować dodatkowe koszty, wynikające z cyberataków. 28% przedstawicieli firm sektora finansowego oraz 32% pracowników sklepów internetowych, którzy zostali objęci badaniem, jest przekonanych, że łączne straty spowodowane przestępczością internetową, w tym zwrot skradzionych pieniędzy, nie są wyższe niż koszty zainstalowania rozwiązań bezpieczeństwa. Tylko 19% firm z branży finansowej oraz 7% rynków online (gdzie na jednej platformie można kupić produkty wielu różnych producentów) wskazuje koszt rekompensowania strat klientów jako jeden z trzech najpoważniejszych skutków cyberoszustwa.